Strul

Nu har vi strul med våran Egyptenresa.
Vi har skräddarsytt den med hjälp av en researrangör som heter Flying Carpet (fiffigt eller hur?)
Vår första idé, som jag redan berättat om, var att bila ner till Taba och bli hämtad där och körd upp till Kairo. Men när vi kom på den smarta idén att flyga härifrån Israel började besvären. Fast ingen upplyste oss om det då.

Betalade in vår resekostnad via en holländsk bank eftersom vår bank inte gör affärer med Egyptiska banken. (Har egentligen inget med strulet att göra, men det var lite strul att betala i tid)

Skickade in en bekräftelse på att summan var överförd och sen hörde vi inget mera.
I söndags skickade jag ett mail och undrade om det inte snart var dags att få ett referensnummer för flyget.
Fick svar, av en ny kontaktperson, att det kommer på måndag.
Inget hände på måndag. På tisdag skrev en ny person att de andra kontaktpersonerna var på ledighet samt hade blivit sjuk.
Så skrev mannen att han ville kolla att flygtiderna passade oss och sen berättade han att priserna var billigare i Israel så vi skulle få pengar tillbaka!!! Woow, tänkte vi.

Flygtiderna passade, eftersom det är det enda flyg som går. Jag skrev ok tillbaka och att vi kunde hämta upp biljetterna på flygplatsen. Men vad jag inte skrev var att jag menade naturligtvis på söndagen just innan vi skulle åka.

Men mannen  ville att vi skulle hämta biljetterna idag eller i morgon och imorgon skulle det kosta flera dollar mera. Men hallå, vi sitter 15 mil från flygplatsen och dessutom är vi sjuka. Vi har ett referensnummer. Varför kan vi inte hämta biljetterna på söndag?  De måste ju vara bokade och betalda. Vi har ju betalt. Det är en internationell flygplats. Överallt kan man göra så.
Alla dessa frågor ställde jag mannen via mejl. Men han har bara kört sitt race utan att besvara mina frågor.
Nu senast skickade Calle en liknade fråga. Få se om han får svar, kanske beror det på att jag är kvinna?

Dessutom skriver han att han kan skriva ut biljetterna i Kairo men då kommer resan att kosta dubbelt så mycket. Och en stilla undran över detta - hur ska han hinna skicka biljetterna till oss?

En idé vi har är att imorgon åka ner på stan och leta rätt på en resebyrå och kanske få hjälp därifrån att få fram biljetterna. Det var en idé jag skrev till arrangören om också, men han svarade bara att om det var så ville han vet det.
Men tiden rinner iväg. Fredag är halvdag och lördag helstängt.

Ska vi verkligen behöva åka 2 gånger 15  mil för att hämta biljetterna? Och varför blir de dyrare ju längre vi väntar?

Följetongen fortsätter förmodligen. Men jag får dåliga vibbar av det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0